Assalamualaikum. ………

Buat pengajaran dan pedoman pada mesej yang disampaikan.

Assalamualaikum semua……Saya tidak pasti sama ada mahu menyebarkan atau tidak e-mail ini. Tetapi apabila membacanya, ada kewajaran dan perkara-perkara yang boleh jadikan iktibar. Justeru itu, yang baik kita jadikan tauladan dan yang buruk kita jadikan sempadan.

From:
Cik Junaida Binti Hj Ismail
Pensyarah Fakulti Sains
Pentadbiran dan Pengajian Polisi
Universiti Teknologi MARA Kedah,
P.O.Box 187, 08400 Merbok
Kedah Darul Aman

Assalamualaikum. …saya cuma mau berkongsi cerita tentang cerita dibawah…

Begini ceritanya kira2 tiga minggu yang lalu saya dpt forwad yg sama juga mengenai informasi ini, saya pikir cuma sekadar informasi biasa saja… saya tak tahu saja… tapi dua minggu kemudian saya kehilangan sesuatu yang sangat berharga bagi saya..dan hingga waktu ini saya tidak mampu membeli lagi benda tersebut ….. Kejadian itu saya pikir cuma sial saja …. tapi begitu pagi tadi saya terbaca informasi ini yang berbunyi, “Sedangkan terhadap orang yang meng “ignore” kan dan membuang surat ini,dia mendapat musibah yang besar iaitu kehilangan sesuatu harta/benda yang sangat dicintai dan disayanginya” Dan saat itu juga saya teringat bahwa beberapa minggu yg lagi lalu saya juga pernah menerima surat seperti ini dan saya tidak menyebarkannya. Kemudian dua minggu kemudian saya kehilangan sesuatu yg berharga bagi saya.

Kemungkinan ada hubungan atau tidak mengenai kejadian diatas hanya Allah SWT yg tau, bagi saya kehilangan sesuatu bererti kita harus lebih dekat dan banyak berdoa kepada Allah swt…….

Wassalam…. ……

Bukan email surat berantai nya yg utama, tapi message kalau kita ada sedikit rizki sedekahkankanlah pada yg kurang mampu??? kirakan semua yg telah kita miliki dan berapa banyak kita dermakan.

BERITA DARI MASJID NABAWI

BERITA PENTING

BERITA UNTUK UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA. SURAT INI DATANGNYA DARI SYECKH ACHMAD DI SAUDI ARABIA . “AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD SAW, WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYECKH ACHMAD SEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, YAITU DI MESJID NABAWI SAUDI ARABIA..

“Pada malam tatkala hamba membaca Al’Quran di makam Rasulullah, dan hamba

sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Didalam mimpi hamba bertemu dengan

Rasulullah SAW, dan beliau berkata, “didalam 60.000 orang yang meninggal dunia, di antara bilangan itu tidak ada seorangpun yang mati beriman, dikarenakan:

1. Seorang istri tidak lagi mendengar kata-kata suaminya

2. Orang yang kaya yang mampu, tidak lagi melambangkan atau menimbangkan rasa belas kasih kepada orang-orang miskin.

3. Sudah banyak yang tidak berzakat, tidak berpuasa, tidak sholat dan tidak menunaikan ibadah haji, padahal mereka-mereka ini mampu melaksanakan.

Oleh sebab itu wahai Syechk Achmad engkau sabdakan kepada semua ummat manusia di dunia supaya berbuat kebajikan dan menyembah kepada Allah SWT.

“Demikian pesan Rasulullah kepada hamba, Maka berdasarkan pesan Rasulullah tersebut dan oleh karenanya hamba berpesan kepada segenap ummat Islam di dunia.

Pesanan nabi:

a. Bersalawatlah kepada Nabi Besar kita Muhammad SAW.

b. Janganlah bermalas-malasan untuk mengerjakan sholat 5 ( lima )waktu.

c. Bershadaqoh dan berzakatlah dengan segera, santuni anak-anak yatim piatu.

d. Berpuasalah dibulan ramadhan serta kalau mampu tunaikan segera ibadah haji.

PERHATIAN:
Bagi siapa saja yang membaca surat ini hendaklah menyalin/mengcopyny a untuk disampaikan kepada orang-orang lain yang beriman kepada hari penghabisan / kiamat. Hari kiamat akan segera tiba dan batu bintang akan terbit, Al’Quran akan hilang dan matahari akan dekat di atas kepala, saat itulah manusia akan panik. Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti hawa nafsu dalam jiwa.
Dan barang siapa yang menyebarkan surat ini sebanyak 20 (dua puluh) lembar dan disebarkan kepada teman-teman / rekan-rekan anda. Atau Masyarakat Islam sekitarnya, maka percayalah anda akan memperoleh keuntungan setelah dua minggu kemudian. Telah terbukti pada seorang pengusaha di Bandung, setelah membaca dan menyalinnya juga menyebarkan sebanyak 20 (dua puluh) lembar, maka dalam jangka waktu 2 (dua) minggu kemudian, dia mendapat keuntungan yang sangat luarbiasa besarnya. Sedangkan terhadap orang yang menyepelekannya dan membuang surat ini, dia mendapat musibah yang besar yaitu kehilangan sesuatu harta/benda yang sangat dicintai dan disayanginya.

Perlu diingat kalau kita sengaja tidak memberitahukan surat ini kepada orang lain, maka tunggulah saatnya nasib apa yang akan anda alami, dan jangan menyesal apabila mendapat bencana secara tiba-tiba

atau

kerugian yang sangat besar. Sebaliknya jika Anda segera menyalin/mengcopyny a dan menyebarkannya kepada orang lain, maka anda akan mendapatkan keuntungan besar atau rezeki yang tiada disangka-sangka..

Surat

ini ditulis S.T.. STAVIA sejak itu surat ini menjelajah dan mengelilingi dunia, dan pada akhirnya sampai kepada Anda. Percayalah beberapa hari lagi sesuatu akan datang kepada Anda dan keluarga Anda.

KEJADIAN-KEJADIAN YANG TELAH TERBUKTI

1. Tun Datu Mustafa Mantan Menteri Sabah Malaysia, dipecat dari jabatannya karena beliau lupa setelah menerima surat ini, tidak menyebarkannya, kemudian beliau ingat surat ini, lalu beliau menyalinnya dan menyebarkannya sebanyak 20 lembar. Beberapa lama kemudian beliau dilantik kembali menjadi menteri Kabinet